Social media

Facebook i Instagram to media społecznościowe. Ich cele są inne, nawet jeśli chodzi o konta firmowe. Fanpage pełni przede wszystkim funkcję wizerunkową. To tam budujemy własną markę i nawiązujemy relacje z klientami wrzucając posty z naszych ostatnich realizacji i zdjęcia z zadowolonymi klientami.

Natomiast strona internetowa pełni funkcję wizytówki naszej firmy w internecie. I bardzo ważne jest, aby rozumieć różnicę w tych pojęciach i umiejętnie rozdzielać miejsce sprzedaży od miejsca rozrywki. Umiejętnie zaprojektowana strona internetowa „poprowadzi za rękę” klienta do kupienia produktu lub skontaktowania się z nami.

Proszę wyobrazić sobie sytuację, że ktoś chce zamówić pizze, bo jest głodny tudzież po prostu ma na nią ochotę. Co robi? Wpisuje w google pizza [nazwa miejscowości]. I co się wtedy dzieje? Powstaje pierwszy problem. Strony Facebooka nie będą tak dobrze indeksowane jak profesjonalne strony, stworzone z myślą pod takie wyszukiwanie. A logiczne jest, że kliknięta zostanie jedna z pierwszych pozycji na googlach.

Nawet jeśli trafi on na jakąś stronę Facebooka, pojawia się kolejny problem. Wchodzi na Fanpage jakiejś pizzerii w okolicy i widzi setki przeróżnych zdjęć pizzy, zadowolonych klientów, nowy świąteczny wystrój restauracji, czy chociażby zdjęcie ich nowego samochodu, którym będą rozwozić pizze. On wszedł na tę stronę bo chciał się dowiedzieć co mają w menu, ile to kosztuje i ile trwa dostawa. Ale w zamian ta strona oferuję mu setkę zdjęć, które w tym momencie w ogóle go nie interesują. Klient jest głodny i sfrustrowany. Jaka jest szansa, że wyjdzie z tej strony i poszuka innej, przyziemnej strony na której znajdzie te informację, które go po prostu interesują? W tym momencie ta pizzeria straciła kolejnego klienta, bo nie miała przygotowanej oferty dla potencjalnego klienta szukającego ich usług w internecie.

Co w takim razie należy zrobić, aby było jak najlepiej?

Najlepszym rozwiązaniem jest stworzenie oferty biznesowej, czyli stworzenie strony internetowej. Oraz kontynuowanie działalności w social mediach, aby budować relacje z klientami, budować wizerunek marki i zachęcać użytkowników, aby weszli na naszą stronę i zapoznali się z ofertą.

Oto lista korzyści posiadania własnej strony internetowej:

-wyróżnienie się z tłumu, posiadając stronę internetową jako nieliczni lub nawet jedyni w naszej w branży nasze szanse na pozyskanie nowych klientów po prostu wystrzeliwują w kosmos

-większa rozpoznawalność i świadomość marki

-możliwość rozwiązania odwiecznego problemu (prowadząc firmę często można się spotkać z rutynowymi pytaniami lub sytuacjami. Razem możemy zapobiec takim sytuacjom zamieszczając odpowiednie treści na stronie)